top of page

OOH en DOOH-reclame

Wie nu dacht dat er een mega schattige reclame afbeelding tevoorschijn zou komen, heeft het mis!

OOH (Out of Home) reclame is simpelweg buitenreclame en DOOH is de digitale vorm ervan.


OOH-reclame

Je kent het wel, die reclame-uitingen in de vorm van borden, posters, banners, spandoeken, ...

Overal kom je ze wel tegen, op voertuigen, tegen een gevel, sandwichborden, in het winkelcentrum, in sportclubs en bij bedrijven.


OOH-reclame is een zeer oude vorm van reclame, dat al gebruikt werd in de Romeinse tijd en het is nog steeds de meest gebruikte vorm.


Het is uiteraard een meer permanent karakter omdat vervanging hiervan meer moeite en geld kost.


Zien en gezien worden

Maar in deze tijden van corona is het belangrijk dat er een telkens wederkerende boodschap te zien is, die ons informeert over alle maatregelen.

Ook sponsors binnen sportclubs investeren graag in OOH-reclame omdat dit permanent is maar toch verplaatsbaar. Denk hierbij maar aan spandoeken, vlaggen, parasols, borden, skydancers, ...



DOOH-reclame

DOOH of Digital Out of Home is een vorm van reclame die volledig digitaal is.

Deze worden weergegeven via digitale schermen, die je wel vaker ziet in het straatbeeld zoals in treinstations, luchthavens, langs snelwegen, ...


Het voordeel van digitale reclame is dat je content op dynamische wijze kan tonen. Want een beeld zegt toch meer dan woorden? Visuele content wordt 60 000 sneller opgenomen in ons brein en verwerkt.


Bij deze vorm van reclame heb je ook nog narrowcasting, dit is meer gericht op een specifiek publiek. Denk hieraan bij ondernemingen die hun bezoekers verwelkomen met een scherm bij de receptie.


Bij sportclubs wordt deze vorm enorm veel gebruikt, niets is leuker dan je sponsor visuele content aan te bieden op digitale schermen.


Het digitale netwerk van Expo Sport Media

Expo Sport Media bouwt samen met de sportclubs aan een digitaal netwerk. Een netwerk van digitale schermen in kantines, waar vele mensen komen sporten of supporteren.


Door minimum 3 synchrone schermen naast elkaar te plaatsen, bereiken we een maximale zichtbaarheid voor alle bezoekers. Elk beeld wordt bekeken, elke boodschap wordt begrepen.


Wij bereiken een grote diversiteit aan doelpubliek. Van jong tot oud, van arbeider tot bediende, van kleine zelfstandige tot multinational. Iedereen komt wel in de sportclub; voor zichzelf of zijn kind, als sporter of supporter.



Nood aan extra reclame? Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page